Huidpraktijk Nieuwkoop acne
Acne is één van de meest bekende huidklachten. Het is een aandoening van de talgklieren. Mee-eters en puistjes zijn de belangrijkste verschijnselen van acne. Ze ontstaan op delen van de huid die veel talgkliertjes bevatten, zoals het gezicht, het decolleté, de schouders en de rug.

Veel jongeren leveren strijd met acné, maar ook volwassenen kunnen er nog last van hebben. Acné is geen gemakkelijke huidklacht om mee te leven. Vaak brengt het last hebben van acné gevoelens van onzekerheid met zich mee.

Belangrijkste factoren die acne veroorzaken: een verhoogde talgproductie, afsluiting van de talgklieren, opstapeling van dode huidcellen en bacteriën die in talgklieren aanwezig zijn. Daarnaast kunnen de volgende externe factoren ook van invloed zijn op het ontstaan en/of verergeren ervan;

• De zon kan voor sommige mensen een oorzaak zijn van het ontstaan van acne of het verergeren ervan. Echter, de meeste mensen ervaren een verbetering nadat zij zijn blootgesteld aan de zon. Op korte termijn helpt de zon de ontstekingen te remmen maar op langer termijn verergert zon de acne.
  • Hormonale veranderingen
  • Producten; vooral de oliehoudende of chloorhoudende producten kunnen een rol spelen
  • Cosmeticagebruik kan acne verergeren, omdat cosmetica de poriën afsluit.
  • Verschillende geneesmiddelen; dit is vooral het geval als de acne plotseling optreedt, op een ongewone plaats of op latere leeftijd
  • Voeding, suikers, zuivel en tarwe kunnen ook invloed hebben op het ontstaan van acne.
  • Lokale irritatie of wrijving door bijvoorbeeld scheren
  • Hoge vochtigheidsgraad van de omgeving
  • Druk door bijvoorbeeld kleding op de huid, zoals strakke boorden of voorhoofdsbanden

“Bezoek ook onze webshop…”

Stel een vraag of maak gelijk een afspraak voor een GRATIS adviesgesprek.

Telefoon: 085-0604843
Whatsapp085-0604843
(klik om een bericht te sturen)
Email: team@huidpraktijk.nl
Aangesloten bij: NVH, BIG, Laserveiligheid, Kwaliteitsregister Paramedici.